Adresowanie pocztówki
Roman
2005-01-13 17:41:34 UTC
Jak poprawnie zaadresować pocztówkę po niemiecku ?
Po polsku piszemy: Szanowni Państwo Kowalscy albo w skrócie Sz. P.
Kowalscy.
A jak to będzie po niemiecku?
No i ulica i kod pocztowy. Grodzka Strasse, czy Grodzkastrasse?

Dziękuje za pomoc
Ania
Anna Schwarz
2005-01-14 10:06:15 UTC
Jak poprawnie zaadresowa? pocztówk? po niemiecku ?
Po polsku piszemy: Szanowni Pa?stwo Kowalscy albo w skrócie Sz. P.
Kowalscy.
A jak to b?dzie po niemiecku?
No i ulica i kod pocztowy. Grodzka Strasse, czy Grodzkastrasse?
W Twoim przykladzie bedzie to tak:

Eheleute Kowalski (czyli malzonkowie)

Grodzka Strasse 70 (poniewz tego slowa nie ma w niemieckim "grodzka", ciezko
jest mi tutaj zadecydowac, jak jest poprawniej.)

12345 Przkladomiasto ;-)

Ulice w niemieckim sa nazywane:
Jezeli imie sklada sie zu paru slow, n.p. Emil-Figge-Strasse, to pisze sie
ja z myslnikiem, ale n.p. Goethestrasse jako jeden wyraz, bo jest tylko
"Goethe".
Natomiast "Hohe Strasse" (bez myslnika i dwa wyrazy), w tym wypadku "Hohe"
jest "opis" tej ulicy i razem jest to nazwa ulicy, tak samo jak n.p. "Rote
Strasse, Schmaler Weg"...
W Twoim wypadku jest "Grodzka" opis ulicy, chyli dwa wyrazy i bez myslnika.

Pomoglo Ci to?

Pozdrawiam...
Anna
Roman
2005-01-14 14:14:33 UTC
Post by Anna Schwarz
Eheleute Kowalski (czyli malzonkowie)
Wielkie dzięki.
Poszperałam trochę po książkach i dla małżonków znalazłam taką formę:
Herrn und Frau Kowalski.
Która jest lepsza lub też bardziej właściwa w przypadku gdy adresujemy
kopertę do własnych rodziców? Eheleute czy Herrn und Frau?

pozdrawiam
Ania
Anna Schwarz
2005-01-14 17:07:01 UTC
Hi!
Wielkie dzi?ki.
Prosze bardzo... ;-)))
Herrn und Frau Kowalski.
Która jest lepsza lub te? bardziej w?a?ciwa w przypadku gdy adresujemy
kopert? do w?asnych rodziców? Eheleute czy Herrn und Frau?
Hmmm? - Ja adresuje kartki do rodzicow zawsze ze "Eheleute" albo "Familie".
W tym wypadku nie ma roznicy, ktore slowa wybierzesz.
"An Herrn und Frau..." pasoje bardziej do ludzi, ktorych sie nie zna...

Pozdrawiam...
Anna Schwarz