świadectwa szkolne - skróty
ffiona
2009-11-30 15:23:13 UTC
Co oznacza skrót o.B. w miejscu oceny? Ohne Beurteilung?
A skrót n.e. ( nicht erteilt) oznacza, że nie było takiego przedmiotu? Czy
raczej, że nie przyznano oceny? No ale wtedy o.B. znaczy to samo co n.e.?
Nie ma ocen w ogóle na świadectwie , a tylko o.B i n.e. Dotyczy to Haupt-
und Realschule.
ffiona
2009-11-30 20:45:23 UTC
A co to jest Schülerarbeitsstunde?
ffiona
2009-12-01 20:56:38 UTC
Skróty już rozszyfrowałam, Schülerarbeitsstunde też w sensie takim, że wiem,
co znaczy, ale nie wiem, jak przetłumaczyć.
Podawałeś kiedyś link do słownika z wymową audio. Chodzi mi o wymowę
"Serviette". Daj jeszcze raz ten link, bo transkrypcja mi nie wystarcza.
Marcin Perlinski
2009-12-01 21:57:56 UTC
Post by ffiona
[...]
o. B. - proponuję wg polskiej nomenklatury świadectwowej jako
"zaliczono"

n. e. - kreska na polskim świadectwie (że nie było takiego
przedmiotu); chyba :)

Schülerarbeitsstunde - godzina lekcyjna (nie znam kontekstu, ale po
prostu o to może chodzić)

http://dict.tu-chemnitz.de/ - wymowa poprzez kliknięcie na głośniczku;
niestety serwetki w nim nie ma, więc skorzystaj z
http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType=relaxed&sectHdr=on&spellToler=on&chinese=both&pinyin=diacritic&search=Serviette&relink=on
(w tym drugim linku wprawdzie syntetyczna-robotyczna wymowa, ale
przynajmniej poprawna)

bardzo dobry syntezator TTS jest pod adresem http://www2.research.att.com/~ttsweb/tts/demo.php
- po otwarciu się strony wybrać najlepiej font głosowy Reiner

a perfekcyjna wymowa do posłuchania w słowniku YDP Langenscheidt