Niemiecki - 1000 słów (Marcin Perliński) - całkowicie darmowo i bez rzygokapitalistycznych podstępów
Marcin Perliński
2015-10-13 15:33:34 UTC
Najpierw sznureczel prowadzący do tego materiału:

https://yadi.sk/d/BZKXCQEpjemZc

Do otwarcia pliku PDF wymagany jest program Adobe Acrobat Reader w
wersji 9.0 lub nowszej wzgl. dowolny inny czytnik plików PDF wspierający
szyfrowanie AES 256. Plik NIE JEST drukowalny, co wynika z założeń
metodycznych, bo od drukowania się jeszcze nikt porządnie nie nauczył
(wskazówki dotyczące sposobu nauki znajdziesz kilka ileśtam akapitów niżej).

Niemiecki – 1000 słów (Marcin Perliński)

Publikację niniejszą dedykuję pamięci zmarłych członków Mojej Rodziny,
to znaczy Mojej Babci Rózi, Mojego Dziadka Leona, Mojego Taty
Bronisława, a także Babci Zinajdy (Zosi), Dziadka Staszka oraz Wujka Irka.

Oto 1000 najpopularniejszych i najczęściej stosowanych słówek
niemieckich dla początkujących (nauka niemalże „od zera”) wzgl.
średniozaawansowanych (jako ugruntowanie oraz precyzyjne
usystematyzowanie dotychczas posiadanej wiedzy w związku z poszerzeniem
swoich kompetencji językowych o rodzajnik, dopełniacz, liczbę mnogą,
formy podstawowe czasowników oraz stopniowanie przymiotników
wzgl. przysłówków, tudzież zapoznanie się z obocznościami i wybranymi
istotnymi zdaniami/frazami przykładowymi).

autor: Marcin Perliński (***@tlen.pl)

pojemność bazy: 1000 rekordów w ujęciu tabelarycznym

układ: DE-PL

rok wydania: 2015

licencja: bezpłatny niekomercyjny użytek własny w celach czysto
edukacyjnych

rozpowszechnianie: bez ograniczeń w celach niekomercyjnych z
każdorazowym i obowiązkowym umieszczeniem informacji o autorze (Marcin
Perliński); możliwe jest ponadto bezpłatne nieograniczone wykorzystanie
na zajęciach lekcyjnych (w szkolnictwie, w ramach „korków”, lektoratów,
kursów językowych itd. itp.) pod warunkiem umieszczenia informacji o
autorze (Marcin Perliński)

repozytoria: chomikuj.pl/rowdy (germanistik.tk), perlinski.tk,
4shared.com oraz mirrory wtórne na disk.yandex.com (pełne ścieżki
dostępu poprzez perlinski.tk)

Rzeczowniki (np. der Vater, -s, Väter) zaopatrzono w rodzajnik (der),
formę dopełniacza (des Vaters) oraz liczbę mnogą (die Väter).
Czasowniki (np. abfahren - fährt ab, fuhr ab, ist abgefahren) wyposażono
w formę trzeciej osoby czasu teraźniejszego (er/sie/es fährt ab), formę
czasu przeszłego prostego Präteritum/Imperfekt (er/sie/es fuhr ab) oraz
formę czasu przeszłego złożonego Perfekt/Partizip II wraz z czasownikiem
posiłkowym (er/sie/es ist abgefahren).

Przymiotniki wzgl. przysłówki (np. alt, älter am ältesten) wyekwipowano
w informację o stopniu wyższym (älter) oraz najwyższym (am ältesten). W
(bardzo) nielicznych przypadkach, w których tworzenie form
stopniowalnych nie jest praktykowane, informacji takowej oczywiście nie
podano.

Jak się uczyć? Prościej niż myślisz! Wystarczy codziennie wynotować
sobie do zeszytu maksymalnie (!) około 20-30 słówek i powtarzać jak
najintensywniej. Sprawdza się tu klasyczny zeszyt słówek (np. z kartką
zagiętą na pół). Można również samodzielnie (!) wykonać sobie fiszki.
Pamiętaj, że te najprostsze „papierowe“ metody są o wiele bardziej
skuteczne od najbardziej wyrafinowanych wynalazków komputerowych,
„srajfonowych” itd. Obowiązuje pierwsza zasada Perlińskiego, czyli
„Czego łapa nie napisze, tego mózg nigdy dobrze nie będzie umiał“.

Na początku roku 2016 planuję wydanie nagrań audio oraz baz dla
interoperacyjnych programów do nauki słownictwa/memoryzacji/SRS (np.
Anki).

Życzę owocnej nauki. Precz z kapitalistycznym zeszmaceniem!

Marcin Perliński
n***@gmail.com
Marcin Perliński
p***@gmail.com
2015-10-31 20:33:27 UTC
Nagranie do powyża. To jest również moja publikacja bezpłatna przeznaczona do wykorzystania edukacyjnego oraz ściśle niekomercyjnego.

Link:

yadi.sk/d/rCQapCpCk4qqa

Publikację niniejszą dedykuję pamięci zmarłych członków Mojej Rodziny, to znaczy Mojej Babci Rózi, Mojego Dziadka Leona, Mojego Taty Bronisława, a także Babci Zinajdy (Zosi), Dziadka Staszka oraz Wujka Irka.

opracowanie i optymalizacja skryptu wsadowego TTS: Marcin Perliński

content skryptu wsadowego TTS: Marcin Perliński

przetworzenie TTS: A. Puzik (IFG, Rostów nad Donem)

przetworzenie potokowe oraz scalenie strumienia audio: Marcin Perliński

format: MP3

przepływowość: VBR (średnio 96 kbs; mono)

długość nagrania: 2 godziny 35 minut

waga pliku: prawie 47.7 MB

md5: D36EA67F2B11E0588201FA55C95BD125
p***@gmail.com
2015-11-01 06:54:11 UTC
Jest już wersja dla bezpłatnego otwartoźródłowego programu Anki (zawiera również pełne audio), dzięki której można uczyć się na komputerach (Windows, Linux, Mac) oraz srajfonach/tabletach (Android, iPhone/iPad). Jeżeli masz srajfona wzgl. tablet, który nie śmiga pod Andkiem czy jabłuszkiem, to zawsze możesz za darmo zarejestrować się na ankiweb.net/ i zaimportować sobie moją bazę do swojego konta użytkownika, dzięki czemu będzie można uczyć się po prostu w trybie przeglądarki internetowej.

Program Anki pobierzesz z poniższej strony:

ankisrs.net/

Plik do nauki 1000 słówek pobierzesz stąd:

ankiweb.net/shared/info/1001038552

Wszystkie talie związane z językiem niemieckim dla programu Anki:

ankiweb.net/shared/decks/german

Życzę owocnej nauki.

Marcin Perliński (Asgard)
Marcin Perliński
2016-06-30 04:32:04 UTC
Właśnie pewien człowiek prosił mnie o "bezbeepową" wersję audio do
posłuchania np. w samochodzie, na odtwarzaczu MP3 itp. W miejscu
standardowego sygnału dźwiękowego rozdzielającego pary leksykalne jest
tu więc cisza trwająca trzy sekundy.

Przypuszczam, że niektórym taka niepipcząca wersja może bardziej
przypadać do gustu:

https://yadi.sk/d/2ZWGK11MssoWP