Podręczniki
Aneta Kowaliczek
2010-08-06 20:13:29 UTC
Witam!
Chciałabym zapytać, jakich używacie podręczników do nauki j.
niemieckiego zawodowego? Dodam, że uczę w technikum hotelarskim.
Dziękuję za pomoc.
Marcin Perlinski
2010-08-08 10:16:06 UTC
Post by Aneta Kowaliczek
Witam!
Chciałabym zapytać, jakich używacie podręczników do nauki j.
niemieckiego zawodowego? Dodam, że uczę w technikum hotelarskim.
Dziękuję za pomoc.
ostatnio korzystałem, przelotnie wprawdzie, z tego
http://merlin.pl/Wobei-kann-ich-helfen-Jezyk-niemiecki-zawodowy-dla-zawodu-technik-hotelarstwa_Beata/browse/product/1,692198.html
- to jest dość nowe dziełko i nawet mi do gustu przypadło; no i z tego,
co w Merlinie widzę, ma to ludzką cenę (34 zł; książka + płyta)

może też z tego skorzystasz:

http://nadalpotrzebni.msap.pl/pliki/Niemiecki_hotelarstwo.pdf?f16619864250761e9cb46d0f164eed24=0ce2db6072cfde8f360255cc91e374f4
Marcin Perlinski
2010-08-08 10:23:08 UTC
no i może coś z tego się przyda:

http://nadalpotrzebni.msap.pl/pliki/Niemiecki_gastronomia.pdf

http://nadalpotrzebni.msap.pl/pliki/Niemiecki_turystyka.pdf

miałem też jeszcze gdzieś scenki (sytuacje językowe) dla hotelarstwa;
jak znajdę, to dorzucę
Marcin Perlinski
2010-08-08 11:12:36 UTC
Post by Marcin Perlinski
[...]
no i dorzucam, podesłała mi kiedyś pewna świeżo upieczona germanistka:

http://dl.dropbox.com/u/695442/m/Sytuacje%20dla%20hotelarstwa%20i%20gastronomii.pdf
Marcin Perlinski
2010-08-08 11:23:21 UTC
no i możesz też wyrywkowo korzystać z pewnych fragmentów z "Unternehmen
Deutsch" (te, które dotyczą jakoś tam hotelarstwa - teksty, nagrania, a
przede wszystkim scenki dotyczące rezerwacji pokoi na kocu książki);
jeśli nie masz, to znajdziesz na uztranslations (trzeba się tam
zarejestrować, by uwidoczniły się download-linki)

gdybyś miała zajęcia na profilach gastronomicznych, to także:

http://krzysztof.nowaczek.webpark.pl/ (tam znajdziesz słowniczek
gastronomiczny, bardzo obszerny, ponad 1200 haseł); no i może jakiś
kontakt nawiążesz z Panem Nowaczkiem (facen ma pojęcie bardzo o
nauczaniu niemieckiego w hotelarstwie i gastronomii); jego słowniczek
znajdziesz także w bazach Teachmastera:

http://dl.dropbox.com/u/695442/m/Teachmaster%204.3%20+%20spolszczenie%20+%20bazy%20slowek.zip
Aneta Kowaliczek
2010-08-12 19:41:34 UTC
Post by Marcin Perlinski
no i możesz też wyrywkowo korzystać z pewnych fragmentów z "Unternehmen
[...]
Post by Marcin Perlinski
http://dl.dropbox.com/u/695442/m/Teachmaster%204.3%20+%20spolszczenie...
Dziękuję za informacje. Bardzo mi pomogłeś.
Serdecznie pozdrawiam!