Kosz taki do maili
cef
2009-10-12 08:59:02 UTC
jakiego zwrotu/słowa używają Niemcy na określenie kosza, ale nie tego z
pulpitu tylko takiego w programie pocztowym?
Jeśli chcę powiedzieć, ze mail wylądował w koszu
lub został skasowany prawie bez czytania, to wystarczy użyć czasownika
loeschen czy są jakieś zwroty z użyciem Papierkorb czy może Mailkorb albo
Muelleimer?
Marcin Perlinski
2009-10-12 09:45:58 UTC
Post by cef
Witam,
[...]
Zazwyczaj "Papierkorb", dużo rzadziej "Müll" (niezależnie od tego, czy
to poziom systemu operacyjnego czy też program pocztowy czy interfejs
dostępowy do poczty poprzez www).

die(se) Mail habe eigentlich (fast sofort) in den Papierkorb
verschoben, ohne sie (durch)gelesen zu haben

czyli najpopularniejszym zwrotem jest "in den Papierkorb
verschieben" (= przenieść do kosza)

trwale skasować z pominięciem kosza to zazwyczaj "dauerhaft/endgültig
löschen"

przywrócić plik z kosza na swoje poprzednie miejsce to
"wiederherstellen"

opróżnić kosz to "Papierkorb leeren"

trochę więcej różnych słówek komputerowych pod adresem
http://files.getdropbox.com/u/695442/m/tematyczny/index.htm w zakładce
"Komputer"
cef
2009-10-12 12:09:57 UTC
Dzięki.
betonowy janusz
2009-12-29 23:26:54 UTC
Post by cef
Witam,
[...]
w Liechtensteinie i Szwajcarii mowia "nachwegschmeissli"