krawiectwo lekkie
ffiona
2010-08-25 11:19:01 UTC
jak to będzie po niemiecku?
Pozdr.
A.
ffiona
2010-08-25 11:26:32 UTC
... i jeszcze technik odzieżowy....:-)
Marcin Perlinski
2010-08-26 10:22:40 UTC
leichte Konfektion

oraz

Bekleidungstechniker
ffiona
2010-08-26 10:55:45 UTC
Post by Marcin Perlinski
leichte Konfektion
oraz
Bekleidungstechniker
A Bekleidungstechniker to w sensie krawiec?
Marcin Perlinski
2010-08-26 11:04:45 UTC
Post by ffiona
Post by Marcin Perlinski
leichte Konfektion
oraz
Bekleidungstechniker
A Bekleidungstechniker to w sensie krawiec?
to dużo więcej niż krawiec, choć umiejętności krawieckie też posiada,
więcej:
http://www.medienhandbuch.de/berufsbeschreibungen/bekleidungstechnikerin-293.html

moja sąsiadka (w PL) jest tym z zawodu, ale i tak wylądowała jako zwykła
krawcowa :( i z tego, co mi kiedyś o swoim technikum odzieżowym we
Wrocku opowiadała, to opis z niemiecką definicją by się mocno zgadzał
ffiona
2010-08-26 11:04:30 UTC
Użytkownik "Marcin Perlinski" <
Post by Marcin Perlinski
leichte Konfektion
oraz
Bekleidungstechniker
To jak tłumaczyć szkoła odzieżowa i technikum odzieżowe? Myslałam, że to coś
ze słowem Schneider...
Marcin Perlinski
2010-08-26 11:08:43 UTC
Post by Marcin Perlinski
leichte Konfektion
oraz
Bekleidungstechniker
To jak tłumaczyć szkoła odzieżowa i technikum odzieżowe? Myslałam, że to
coś ze słowem Schneider...
Schneider w oficjalnych papierach/na dyplomach raczej się nie pojawi
(nieoficjalnie lub półoficjalnie to się tak owszem mówi) - na wszystko
eurokundle wymyśliły już swoje nowomowne bełkotliwe nazwy

sprzątaczki już też nie ma oficjalnie (Gebäudereinigerin/Raumpflegerin)

witamy u Orwella
Marcin Perlinski
2010-08-26 11:23:02 UTC
polskie technikum to najbardziej zbliżone do Bekleidungsfachschule /
Fachschule für Bekleidungstechnik

zawodówka odzieżówka: Berufsschule für Schneiderei

ale nie jestem fachmanem w te klocki i lepiej by popytać na forum tłumaczy
ffiona
2010-08-26 11:58:29 UTC
Post by Marcin Perlinski
[...]
Wielkie dzięki.